Fanfic: Complicated Love (Del 1)

Här lägger jag in min fanfic om Vidoll som jag har skrivit. Så kommentera och sprid vidare! =P

Del 1- Natsumi

När jag kollade i min Fools Mate tidning hittade jag en annons. Då blev jag alldeles chockerad. Det var en annons om Vidoll och det stod såhär:

Vi söker en keyboardist som kan vara med i vårat band Vidoll. Det spelar ingen roll om det är en kille eller tjej. Den som vi söker ska vara mellan 20-35 år. Den som ska vara med ska kunna de flesta av våra låtar och kunna spela keyboard professionellt. Det skulle varit ett stort plus om den kan sjunga också men det är inget måste. Så vi ska ha en audition där du kan framföra en av våra låtar och vi kommer ha en intervju med dig. Är du sugen på att vara med i vårat band? Då ska du komma lördag den 17 juli till Shibuya Ax.

Vi ses! //Vidoll Crew

Obs! Du behöver inte ta med dig din egen keyboard. Vi har en redan som du kan spela på.”

 

OMG! Det här är min stora chans men jag vet inte om jag vågar. Det är om 2 veckor. Ska jag verkligen dit? Måste ringa Kyoko och be om råd. Jag tog upp mobilen och slog hennes nummer.

 

- Hallå, det är Kyoko, svarade Kyoko.

- Hej, det är jag...Natsumi...sa jag stammande.

- Åh, Nat-chan! Vad är det med dig? Varför stammar du? Frågade hon förvånat.

- Du har väl inte köpt den senaste Fools Mate? Frågade jag.

- Ah, just det fan. Det skulle jag faktiskt göra, svarade hon gnällande.

- Vet du vad det stod? Frågade jag.

- Nä...berätta! svarade hon förväntansfullt.

- Vidoll söker en keyboardist som kan spela deras låtar professionellt. Det spelar ingen roll om det är en kille eller tjej. Ålder är mellan 20-35 år, berättade jag.

- Wow! De söker just dig! Sa hon glatt.

- Så...du tycker att jag ska söka...sa jag tveksamt.

- Absolut! Tveka inte! Det här är din största chans att få din dröm uppfylld. Du får ju träffa killarna och det kanske blir fler gånger. Du har verkligen talang, Nat-chan. Det lovar jag. Jag älskar ditt spelande och du kan deras låtar allra bäst. Dom kommer säkert gilla dig för du är så söt! Så missa inte den här chansen och imponera på dessa killar! Jag kan följa med dig om du behöver mitt fulla stöd när du väl är där, sa hon

 

- Åh, visst jätte gärna! Jag vågar nog inte gå själv. Tack så mycket, Kyoko-chan! Du har verkligen rätt. Det här är min största chans och jag får inte missa den! Sa jag bestämt.

 

- Så ska det låta, bruden! När är det förresten? Frågade hon.

 

- Det är om 2 veckor. En lördag på Shibuya Ax, svarade jag.

 

- Åh, najs! Fan, vilken tur du har som kan spela keyboard. Jag hade också önskat att jag kunde göra det. Fast om du klarar det så kan jag väl också träffa dom. Visst? Sa hon ivrigt.

 

- Nej! Det får du inte alls det! Skoja bara, sa jag skrattande.

 

- Tänkte väl det! Åh, då kanske jag kan bli tillsammans med Giru-san, sa hon drömmandes.

 

- Ja, tur att du gillar han istället. Då har jag chansen att ta Jui-san eller Shun-san. Muhaha! Sa jag.

 

- Hehe, då kommer ni säkert ha trekant, sa hon fnysande.

 

-  I dina drömmar, ja! Men vilken låt ska jag spela? frågade jag.

 

-  Toumei Nakago! Du kommer få dom att börja gråta för att du spelar den så vackert, svarade hon.

 

-  Ok, då tar jag väl den då, sa jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0