Resa till Tyskland i sommar! 8D

Från den perioden då jag gillade Tokio Hotel ville jag till Tyskland och nu vill jag fortfarande göra det. För att jag är lite intresserad av att åka dit. Har hört att japan intresset inom musik, manga och anime är stort där borta. Därför vill jag åka dit och shoppa loss om jag har pengar och om jag får tillfället att åka till Berlin =P. Det är mest dit jag vill åka till! Då bestämde jag med familjen att vi skulle åka till Tyskland nån gång för mammas kille är ju från Tyskland med. Jag går ju på tyska lektioner i skolan också och har högsta betyg i klassen. Så jag kan nog klara mig där borta. Tycker tyska är roligt och lätt XP. Men det är nog tack vare att jag lyssnade på TH länge och mammas kille hjälpte mig så där har jag lite fusk kan man säga XP

Först var det så att mamma sa inte till mig att hon och hennes kille ska åka till Tyskland i sommar. Jag hörde lite att hon sa det nån gång men visste inte säkert om det var sant men det var det! Dom skulle åka ensamma utan min bror och mig. Så hon sa ingen till mig! Fick reda på det igår -_-. Jag som ville dit och så säger hon ingenting till mig. Då blev jag såklart sur. Men dom ville bara åka dom 2 för att dom har egentligen inte så mycket pengar för att åka och tycker att vi är jobbiga att ta med oss båda för vi ska bila ner dit. Det kommer typ vara 2 dagar. Men skitsamma! Jag kan stå ut med det om jag lyssnar på musik och kollar på mina japanska band dvd'er<3 8P. Så när jag var sur och diskuterade som vanligt så gick det till slut! Jag fick följa med dom till Tyskland!!! 8D Jag är så glad att det gick och det kommer bli så kul. Längtar redan<3. Så mitt tips är om ni vill nåt väldigt gärna så  gör som mig. Bli förbannad och tjata! För det kan faktiskt hjälpa ibland XP. I alla fall med min mamma som är världens bästa<3. Ok, det kan låta lite bortskämt. Men aja. Jag får inte precis allt. Bara så att ni vet. Annars skulle jag redan åkt till Japan 8O eller inte XP. Vi ska i alla fall åka till södra Tyskland, till Frankfurt där mammas killes familj bor. Så jag hoppas att vi kan åka förbi Berlin! 8P

Jag söker sommarjobb också i sommar men jag kommer säkert inte få nåt -_-. Vi får se! Man ska inte vara negativ som jag brukar vara och det är mitt sämsta egenskap XP

Jag ska även åka till teneriffa som vanligt för att där bor min pappa. Vi har bott där förut i ett par år från när jag var en liten bebis och tills jag var 10 år så vi flytta ganska tidigt därifrån till Sverige. Då var jag inte ledsen eller nåt sånt för jag var så pass liten. Jag bara tyckte det var mest spännande. Men det var kanske bra att flytta därifrån för många har behandlat mig illa där borta, som mina kompisar som behandlade mig som en docka men det var nog mitt fel med för att jag sa inte emot. Men jag har alltid problem vart jag än är. Kommer aldrig skaffa bra kompisar och jag kommer alltid ha svårt med dom. Men just nu har jag lärt känna Frida och hon verkar i alla fall vara vettig men man vet aldrig för vi känner inte varandra så väl än. Vi bor så pass långt också så vi träffar inte varandra så ofta. Det är nog bäst så. Det känns ganska ensamt för hon är min enda riktiga vän nu som jag saknar jätte mycket och så har jag ett par andra vänner som kan vara vettiga ibland en del av dom (inte så många). Det är jobbigt och jag hatar det. Men jag får stå ut. Musiken hjälper mig väldigt mycket och min familj. Så jag är inte helt ensam som tur var.

Vi flytta till Sverige för att mamma är egentligen härifrån så hon saknade sitt hem och jag är född här. Först flytta vi till södra östergötland i en liten håla och det var skit där borta. Det var samma problem med kompisarna men jag hade en vettig vän men vi tappa kontakten för hon var tråkig som om hon inte ens brydde sig om våran vänskap längre. Jag var mobbad i skolan för att jag var för framåt kan man säga, många var avundsjuka och för att jag "kom ifrån ett annat land". Egentligen är jag halv svensk. Min pappa är från Argentina och min mamma från Sverige så jag ser inte hel svensk ut. Så dom var nog lite rasistiska där borta -_-'. Så vi flytta därifrån till Norrtälje där jag bor nu för att min moster bor här. Så mamma ville bo närmare henne. Det är väl någorlunda bättre här men ändå inte. Det är mycket roligare att bo här för här finns allting jämfört med en liten håla. Det är nära Stockholm också och jag älskar den staden!<3 För där finns allt shopping och alla konserter. Om jag bodde fortfarande i östergötland kunde jag inte gå på de underbara konserterna O_O. Det skulle varit en mardröm. Åh, fy blä! Det finns många här som kommer också från andra länder så det är bra för mig. Men problemet finns kvar hos kompisar. Så jag sa ju det. Det är inte bättre nånstans.

Ibland önskar jag att jag flytta nånstans långt bort härifrån, som Japan skulle det varit perfekt men jag tror att jag skulle ha haft problem där också och dom har det inte speciellt kul där borta heller =S. Stackars dom...

Men tillbaka till Teneriffa. Jag har redan varit där många gånger och jag trivs verkligen inte där. Jag känner mig så ensam och får bara hemlängtan. Men jag är tvungen att åka dit för att träffa pappa. Men jag vill inte åka dit! >_< Det är kalrt jag vill träffa pappa men han borde också komma hit. Han har gjort det ett par gånger men vi fick göra det mest för att han måste jobba -_-. Fuck liksom...

Jag längtar lite till sommaren för då slipper jag helvetet! Jag får träffa Frida många gånger ^_^. Om jag hinner hoppas jag.

Usch! Jag hatar fucking måndagar >_<. För då har vi tråkig samhällskunskap lektion, till och med 2 på förmiddagen O_O och 2 tråkiga svenska lektioner på eftermiddagen. Dom är fan sämst! >_< Speciellt svenskan för då får vi jobba i grupparbeten och redovisa. Det ska vi göra idag och jag hatar det! Jag vill hem. Jag hatar skolan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0