Tillbaka från Bryssel! 8D

Som jag skrev i de tidigare inläggen så har jag varit i Bryssel en hel helg. Det var trevligt men det kändes ändå lite ensamt. Resan dit gick jätte bra men den var lite jobbig. Vi fick först åka buss till sthlm och sen till Skavsta. Efter det åkte vi flygplan till Holland därifrån åkte vi tåg och bytte tåg för att kunna komma till Bryssel. Så lång resa var det -_-. Hatar att resa! Det tog en hel dag >_<. Holland var jätte fint, dit skulle jag vilja åka igen ^_^.  Det var jätte varmt där när vi kom dit också. Men inte i Bryssel. Bryssel var tråkigt, grått och ruttet! Inte i min smak >_<


Hotellet var fint och vi fick bra frukost med croissanger, bagetter och annat ^_^. Men vi hamna i ett kvarter där det var fullt med turkar som vandra omkring och flörta XD. Men det var nog inte till mig som vanligt. Konstigt att det fanns inga kvinnor ute =S. I alla fall! Jag hamna i ett rum med 4 trevliga tjejer som går i tredje ring. För dom visste att jag kunde inte hamna i samma rum tillsammans med tjejen som jag var ovän med. Hur kunde dom veta?! =S Aja, det var ganska skönt att jag slapp. Var lite nervös för det. Men vi snacka lite, men spänt var det emellan oss.


Lördan gick jag runt med lärarna runt Bryssel hela dagen O_O. Så jag har nästan sett hela staden XP. Vi kolla på katedraler, kyrkor, palatset (där prins albert bor) och massa annat. Jag har till och med sett "Mannequin Pis" (den kissande pojken statyn)! 8D Han var jätte liten =S. Det trodde jag inte. Det fanns massa figurer på han på varenda affär XD. Det fanns massa choklad butiker överallt också O_O. Så jag passa på att köpa lite choklad till hela familjen ^_^. Det var många turister som var där =o. Fattar inte varför man vill just åka till Bryssel? =S Såklart fanns det uteliggare och det var verkligen synd om dom</3 =(. Vi såg 2 svensexor XD. Första kvällen var det en grupp av män som ropa "Patrick" och denne Patrick dansade. Han hade konstiga kläder på sig. Svartvitrandigt kostym och glittrig guldig peruk. Han var verkligen jätte rolig! Så vi garva jätte mycket XD. Då kommenterade en av tjejerna: Vad gör Ola Salo här? Då börja vi garva jätte mycket. Det var det roligaste på resan XP. En annan dag var att det var en utklädd man som hade tjej kläder och peruk. Han hade en skylt på ryggen som stod att han skulle gifta sig XP. Det var massa japaner och asiater där också. Det var roligt! 8D Men inte roligt att se att dom var upptagna av nån blondin -_-. Det var massa väggmålningar på serier också. Det var snyggt! Jag har snackat en hel del franska också XP

Vi gick på choklad muséet. Men den var ganska liten och fanns inte så mycket att kolla på där. Man fick istället se på när dom gjorde choklad. Det var intressant ^_^. Men jag visste redan hur man gjorde. För vi hade choklad tillbehör när vi var små. Så vi gjorde massa choklad XP. Dom visa statyer av choklad och kläder också. Men det var bara choklad på tyg. Jag fick lära mig att i choklad finns det massa socker. Mest i vit choklad och sen den ljusa chokladen (mina favoriter). Så dom är onyttiga -_-. Den mörka chokladen är nyttigast och äckligast >_<


Det var massa 13-åringar som var ute i fredags. Dom får akta sig för 20-åringarna och uppåt =S. För det fanns en klubb där minderåriga kunde vara på. Den verkade vara najs. För det var fullt drag där inne och det fanns en DJ där. Så det var massa musik och alla dansade. Vi var där en stund men sen gick vi. Jag hade nästan ingen lust att vara där för jag var för trött och jag vet inte om jag vågar vara på klubb utomlands. Hellre Klubb Shibuya på Japan Expo med Frida<3 (ska dit med bara henne, för hennes vän kunde inte. Känns jätte skönt att ha Frida för sig själv XP) ^_^. Det som jag tyckte minst om var att treorna drog med oss på en arabisk bar för att röka vattenpipa. Det var första gången för mig. Men jag har rökt cigaretter förut men slutat med det. Vattenpipan var beroendeframkallande men det finns nikotin i den så det var inte så bra O_O. Så jag ångrar att jag ens har tagit det. Det var inte lika kul med den andra kvällen för vi var där 2 kvällar. Fick 2 gratis pipor andra kvällen. Första gången på baren dansa vi till musiken. Jag såg verkligen rutten ut för jag var ostylad >_<. Gud, vad pinsamt! Jag drack lite öl också. Inte första gången men det var inte så gott. Så jag drack inte upp hela. Jag ångrar att jag har fått i mig en massa skit i min kropp! Det gör jag alltid när jag är utomlands >_<


I måndags fick vi gå upp jätte tidigt kl.6.30 för vi skulle besöka Europa Parlamentet. Jag var så trött då men det var ändå intressant och stort. Det var Christoffer Fjellners rådgivare som hette Sara Bengtsson som jobbar för moderaterna som guida oss runt. Dagen var en mardröm. Jag blev sjuk. Hade feber, hosta och ont i huvudet. Jag var jätte trött också för jag sov jätte dåligt där borta. Det var inte vara jag som var sjuk. Nästan alla andra var också sjuka. Det var konstigt och varför ska det hända just mig när jag ska resa?! O_O Så jag fick resa sjuk. Jag mådde verkligen skitdåligt men jag är glad att jag är hemma nu. Det känns jätte skönt!<3 Är fortfarande sjuk . Det är inte så kul men det är skönt att slippa skolan. Man gör ändå inget särskilt där. Vi har tema vecka och jag har missat en hel del. I morn har vi utflykt med massa lekar. Jag ska inte vara med. Orkar inte. Men på torsdag måste jag till skolan för jag ska göra en uppgift som jag var tvungen att göra. Onödigt -_-


Hoppas att jag blir frisk snart och det måste jag! För jag ska till Frida nästa tisdag och stanna där till fredag. Kommer bli jätte kul att få träffa henne igen<3 ^_^. Det är så typiskt att jag ska jämt bli sjuk när jag ska precis träffa henne. Varför?! =S Hoppas att jag inte blir sjuk på Japan expo XD. Hon är verkligen den bästa kompisen jag har haft, vi har massa gemensamt och vi tänker lika. Hon känner likadant för mig. Om vi skulle tappa kontakten skulle vi dött! Så det känns jätte bra att ha henne där ^_^. Hon är verkligen som mig. Min "vän" och jag var nog för olika. Därför funkade nog inte mellan oss =S. Men med Frida kan jag göra vad jag vill utan att hon stör sig på det för hon är likadan XP. Nu kan jag fangirla hur mycket jag vill och släppa ut känslorna för japanerna tillsammans med henne! XD För jag fick verkligen inte göra det med min "vän" -_-. För hon tyckte att jag var för jobbig då. Visst kan jag tycka att alla andra fans är jobbiga men det kan inte hjälpas! >_<

För Frida och jag har bestämt oss att ha gråtparty nästa vecka när vi deppar över japanerna. Speciellt när vi ska se UnsraW dvd'n. Fan, vad jag saknar dom</3. Men jag har inte lätt för att grina när det gäller sånt där. Jag blir bara gråtfärdig och ledsen. När jag lyssnar på olika bands musik för dom är så talangfulla och man vill bara se dom! Men man vet att man inte kan få dom ;_;. Det var när jag var olyckligt kär i Hiroto från Alice Nine. Jag har sett massa videos på han och han är verkligen fin!<3 Så jag ville bara ha han men får inte han ;_;. Jag var gråtfärdig också när jag har sett Alice Nines första dvd. Dom var så tacksamma att dom började gråta. Då var jag nära gråten när jag såg Hiroto grina</3 ;_;. Vill inte se han sådär. Man ser alltid Ruki grina på varenda konsert för han håller verkligen fina tal<3. Då blir man gråtfärdig. Jag har verkligen svårt att grina ordentligt! >_< De enda gångerna då jag har grinat över mina idoler är när jag träffade Tokio Hotel =S och när jag såg Hides begravning. Han är inte min idol men man tyckte så synd om fansen, dom var så ledsna =( och man föreställde sig själv i denna situation O_O. Det får inte hända Yuuki (UnsraW)!!! ;_; Då skulle jag inte klarat av det. Jag har nästan gått igenom det och då grina jag också. Fick reda på att jag har börjat gilla UnsraW när han var fortfarande sjuk. Fan, vad arg jag är!!! >_<   Jag var också gråtfärdig på Bous (An Cafe) sista konsert =(. Saknar han</3. Miyavis bloggar gör mig gråtfärdiga också. Om han håller ett fint tal på Japan Expo kommer Frida och jag börja grina O_O. Om vi nånsin ser Alice Nine och Gazette live kommer vi verkligen storgråta XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0