1 vecka i Japan!

Tack så mycket för att ni har besökt min blogg och att ni gillade det! :) Så nu har jag tjänat 46 bloggpoäng! Yay, en bra början! :D Jag är tacksam att min flickvän, min familj och mina vänner stöttar mig. Det gör mig glad! ^_^ Jetlaggen har nog försvunnit och jag tror att jag har vant mig vid tidsskillnaden. Men mitt humör går fortfarande upp och ner :(. Saknar fortfarande min flickvän och har hemlängtan ;___;. Det är ganska synd att jag vill att tiden ska gå fort så att jag kan åka hem till min flickvän. Jag vill liksom njuta av min tid som jag har här, men jag kan inte det än :(. Jag gillar verkligen inte att ta hand om mig själv. I Sverige bor jag fortfarande hemma och är van att få min mat serverat på bordet. Men här måste jag laga min egen mat och jag hatar det -___-'. Det jag hatar mest av allt är att jag inte blir riktigt mätt och det får mig på jättedåligt humör! D: 
 
I alla fall! I torsdags hade jag intervju med lärarna i skolan och jag trodde det skulle vara en intervju för att dom ska se hur duktig man är på att prata. Men där hade jag fel! Dom ville bara lära känna en. Det gick inte bra för att när jag fick frågor var jag tvungen att tänka efter en lång tid för att formulera ett svar och då känner jag mig väldigt dålig D: . Men det gick mycket bättre när jag fick läsa en text! :D Fast jag är jättedålig på kanjis och det märkte dom D: . Jag är väldigt missnöjd att jag har hamnat på en låg nivå och jag har hört att jag inte är den enda som känner så :(. Min kompis hamnade en nivå högre än mig men vi kommer plugga ungefär samma saker. Det som gör mig mest besviken är att jag är på en intermediate/elementary class och en sån nivå ligger jag inte på i Sverige D: . Den är för enkel och jag kan redan allting! X( Aja, jag hoppas att det kommer bli svårare sen och att jag kommer lära mig nånting nytt. En annan sak som gör mig besviken är att vi kommer ha konversation en gång i veckan :(. Men det som är bra är att vi kommer ha kanji test varje dag och hörövningar 2 gånger i veckan, vilket jag nästan inte haft i Sverige. Det är samma tider varje dag i skolan, från 9.20-14.55 med 2 timmars lektion, 10 min rast efter varje lektion och en timmes lunchrast, vilket jag är nöjd med. Men jag hoppas att jag inte kommer bli för trött X)
 
Jag och min kompis frågade vår kontaktperson om klubbarna/cirklarna här i skolan, eftersom hon är den enda som kan engelska på hela skolan =S. Usch -___-'. Men hon verkar också ha svårt med att kommunicera på engelska D: . I alla fall. Vi gick till en annan byggnad med henne för att hon skulle vara vår tolk. Så satt vi där väldigt länge för att hon skulle berätta om precis alla klubbar och det finns otroligt många O___O. Egentligen blev vi nöjda efter 4 klubbar som vi blev intresserade av men hon ville visa oss mer XD. Åh, japaner är för hjälpsamma XP. Så vi fick dåligt samvete för att vi tänkte på att hon kanske inte egentligen har tid D: . Vi blev bara intresserade av kultur klubbarna för att sportklubbarna är alldeles för hårda D: . Man måste träna hårt varje dag och man går inte dit bara för att ha roligt O__O. Det som är synd är att några klubbar kostar pengar och jag vet inte om vi har tid med det :/. Vi kan joina en förening där man kan få en partner som kan hjälpa en med läxorna och livet här i Japan. Och det finns en annan förening för internationella studenter där dom anordnar eventer. Vi fick en enkät där vi skulle kryssa för vad vi ville göra. Alternativen: Disneyland, Fuji Q (nöjespark), Onzen (varm källa) och Barbecue. Jag hade verkligen svårt att välja mellan dom! O__O Alla är ju lika roliga XD. Men till slut valde jag onzen för att jag har alltid velat åka till en sån och jag kan åka till Disneyland med min flickvän i framtiden ;). Först var vi intresserade av Sydamerika klubben men där pratar dom bara om Brasilien och dricker kaffe. Fail XD. Jag var lite intresserad av film klubben men jag tror att det kommer nog bli engelska klubben för oss :). Fast ingen kan engelska där XD. Aja, vi får lära japanerna engelska ;). Under informationsmötet om campusen fick vi delta i skolans reklam film. OMG! XD Så ni kommer få se mig dansa längst fram. Usch XP. Såg ut som skit då D:
 
I fredags var det informationsmöte om själva lektionerna och hur man använder skolans datorer. Alltså det är så himla strikt här i Japan! D: Man får inte skolka och komma försent till föreläsningarna på universitetet. Om man gör det så får man frånvaro. I Sverige är det inte lika strikt för då får man välja om man vill gå på föreläsningarna eller inte. Om man laddar upp musik eller en film på nätet får man 10 års fängelse! D8 Om man laddar ner får man 2 år!!!! O____O Åh, herregud. Bäst att inte ladda ner här. Haha XD. Under den dagen passade jag på att skaffa en japansk mobil när det fanns försäljare som kunde engelska :). Dom var jättesnälla som frågade en saker! :D Typ vad man har fått för intryck av Japan, när man kom hit och vart man kommer ifrån. När jag sa Sverige till en av försäljarna sa han: "Oh, Sweden! Nice country!" ^_^. Den enda kvinnliga försäljaren som var där gillade mitt hår! :D När jag skulle gå fick jag gratis iste av dom. Gud, vad snällt! :D Men efter det blev jag irriterad för att min mobil funkade inte så bra :(. Jag kan inte använda vilka appar som helst där -___-'. Bara facebook! Då funderade jag på om det var ens värt att köpa den :/. Jag får liksom betala väldigt mycket per månad för obegränsat med surf, gratis sms och ringa till andra japanska mobiler. Så det är kanske bra. Men då kan jag skriva till min flickvän via facebook vart jag än är :). Så kan jag få tag på mina kompisar om jag ska möta dom i Tokyo. Men det dåligaste med mobilen är att bindningstiden är 2 år. Jag har bara hyrt den här mobilen. Så jag måste lämna tillbaka den innan jag åker och betala mer än vad jag brukar göra i månaden för att säga upp abonnemanget -__-'. Aja! Jag får i alla fall ganska mycket pengar från CSN :D. Först var det lite struligt med dom då jag var tvungen att betala en skuld innan jag kunde få pengar av dom. Men nu kommer jag kunna få pengar av dom! ^_^
 
I helgen har jag inte gjort så mycket för att jag ville vila och kunna plugga. Men det hände en dum sak...min finska kompis knackade på min dörr idag på morgonen när jag sov och jag hade gått och lagt mig ganska sent. Så jag ville bara sova x___x. Hon frågade mig om jag ville hänga med på matsuri (festival), men jag orkade verkligen inte och min ursäkt var att jag skulle plugga. Om hon hade frågat mig igår så hade jag kunnat gå lägga mig tidigare igår och hänga med dom idag! D: Man frågar mig inte saker samma dag -___-'. Men, men. Jag är inte ledsen för det för att det är dåligt väder idag och jag vill som sagt vila :3. Börjar liksom skolan på riktigt i morgon! Panik!!!! D8 Gud, vad den här helgen gick fort -__-. Men nästa helg ska jag försöka åka in till Tokyo och träffa någon kompis! :3
 
Jag ska försöka ladda upp bilder på instagram idag! :D
 
Mata ne! ^_^ (ses igen)

Kommentarer
Postat av: Beatriz

Super interesante tu blogg, me gusta saber qué haces y cómo te sientes. Adelante Negrita. Tú puedes! Te quiero mucho.

Svar: Me alegro que te guste! :) Te quiero mucho
Natsu/Natalie

2014-04-06 @ 14:17:20
Postat av: Hanna

Kvinna! Vad är din instagram?! O.O
Haha nej men vad kul att du börjar må bättre iaf. För oss är nog japans regler väldigt stränga men för dem så är dem nog inte det XD

Svar: Hmn...kanske det X)
Natsu/Natalie

2014-04-06 @ 16:41:41
URL: http://hanna001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0